Tomb Raider 1996 vs. Tomb Raider Anniversary 2007 - Lost Valley
Dostáváme se k předposlední části Peru. Pro mě asi kolo, které mi nejvíce utkvělo v paměti. Lost Valley - Ztracené Údolí. Možná si někteří z Vás vzpomenou proč? No protože tu je přeci T-Rex :)) Musím uznat, že i po těch letech co jsem hru hrála na posledy (starší verzi) jsem z něj měla respekt a i z jeho malých pomocníčků Raptorů, prostě ty zvuky a jeho nemotornost mě někdy přiváděla k panice :D Avšak jeho novější verze mě přiváděla spíše k šílenství. Čím asi modernější hra, tím více bugů, nebo si to neumím jinak vysvětlit. S jeho novějším kolegou jsem strávila snad půl hodiny, protože jakmile se ta ještěrka přiblížila ke stěně, zasekla se a něchtěla se otočit :( Prostě jen přešlapovala na místě a už mě nechtěl honit. Takže jsem po většinou umřela, protože jsem mu naběhla pod jeho nenamlsanou tlamičku a on mě zpapal. Joo, když se mu jídlo naservíruje přímo pod nos, tak to by si dal, ale aby si pro mě přišel to ne... Bídák!
Hra začíná trošku podobně, avšak z jiné části kola. U starší verze vylezeme z vody přímo mezi vlky, kdežto u novější verze přistoupíme z vrchu skály. Možná si mi povedlo i trošku nafotit místo ze stejného úhlu, ikdyž to hra moc neumožňovala.
Nebudeme ztrácet čas a podíváme se rovnou na hvězdu tohoto levelu a kde sídlí, docela podobná vegetace, pixel sem, pixel tam, ale nenažranci pořád stejní!
A tady je! Hvězda celého levelu k nám přichází, upřímně přiznávám, že jsem byla zalezlá celou dobu v jeskyni a bála jsem se vystčit nos a jen jsem střílela a střílela. Však taky už byl pan dinousaurus asi naštvaný, když už se dokonce začal cpát za mnou. Za to ten druhý... Ten mě někdy naháněl a někdy jen postával.. V Anniversary je totiž novinka. tzv. Bullet Time. Všechny souboje s bossy jsou postavené na této novince. Například tady T-Rexe musíme rozzuřit, aby se na nás rozeběhl a ve správnou chvíli uskočíme za pomocí bullet time a necháme jej, aby narazil do válce s bodáky. Někomu to příjde jako super novinka, ale ve srovnání s úprkem v jedničce se to nedá moc srovnávat. Za mě prostě vede schovávání a útěky.
Až teprve tady můžeme nějakým způsobem porovnávat vodopád, co myslíte?
A i pohled ze střechy chrámu, je trošku rozdílný, příjde mi to v díle Anniversary trochu ochuzené... Prostě jen taková aréna.
A prokletý most.. Kdo z Vás si třeba pamatuje tento most, kdy za starých časů, když jsme byli ještě omladinou, jak jsme přeskakovali tento most třeba na PS1 (dobře je to přímo můj případ, ale třeba se s tím někdo ztotožní :D)? Já! protože právě tento most mi vždycky zapříčinil se dostat v Laře dále. Ten skok totiž musí být přesně vyměřený, jinak nedoskočíte na druhou stranu a zemřete. A ano, v mém případě, bez memory card se muselo hrát celé kolo znovu!
A konečně na závěr naše hádanka, či rébus, chcete-li. Naším hlavním úkolem je totiž najít ve Ztraceném údolí tři ozubená kolečka, aby jsme mohli zprovoznit mechanismus, který odstaví vodopád a my tak budeme moci projít dál. V Anniversary to pojali trošku modernějším způsobem, v originálu je to prostě jen mechanismus na stěně.
Komentáře
Okomentovat