Tomb Raider 1996 vs. Tomb Raider Anniversary 2007 - Mountain Caves
Ikdyž je to starší záležitost, nikdy jsme tady na blogu vlastně nerozebírali rozdíl Tomb Raider 1996 a Tomb Raider Anniversary. Když je letos tedy to výročí, mohli by jsme si to projít po levelech, jak moc se hra po 11 letech změnila.
Kdo z Vás hrál TR1? Vzpomínáte? My ji hráli ještě na PS1 a bez memory card, takže pokud jsme umřeli museli jsme celé kolo od znovu a když se PS vypnul, tak se musela celá hra od znovu. To byly časy :) Žádné automatické ukládání - nebo co se hraní týče žádné automatické chytání, krychlové objekty, splývající cesty, přesně odměřené skoky a magická hudba ze které někdy naskovala husí kůže... To byla jiná :) To byla teprve radost, když jsme úspěšně dokončili level, protože jsme věděli, že to bylo vydřené. Novější hry nás totiž více méně už opravdu táhnou za nosem. A jak myslíte, že bude vypadat hra, tak úspěšná po remaku? Pojďme si to srovnat :)
Mountain Caves
Samotný začátek asi všichni známe. Naše hrdinka přijíždí se svým průvodcem, který s námi bohužel moc dlouho nepobyde. V TR Anni si hned ze začátku můžeme vyzkoušet základní ovládání, kdežto v originále jdeme rovnou do boje.
Netuším jakou verzi Tr1 máte doma, ale já ji mám stáhlou ze steamu, protože originál, který vlastním mi můj ntb prostě nerozjede. Každopádně videa jsou velmi vtipná, někdy mi trošku přechází zrak a mám tendence šilhat z těch proužků :D
TRA bylo vydáno na počest výročí a proto udělali reamake TR 1. Nikdo by asi nečekal, že hra bude do puntíku stejná, je to tím, že grafika za tu dobu se pohla velmi rychle kupředu, nebo je hra upravená podle toho jak se tvůrcům zlíbilo?
Tam kde předtím stačilo jen běžet a pasti se spouštěli automaticky, viz tyto šipky se nově objevují spouštěcí mechanismy, jako například tlačítko v zemi, kterému se nedá vyhnout, takže tak či tak se na nás šipky spustí.
Některé části hry jsou pozměněné trochu více.
A zase naopak, dostáváme se i do částí, které se věrně podobají originálu. Sice můžeme najít pár vylepšení, ale i hra přece jde s dobou, ne?
Pamatujete na dva kouzelné mosty? V některých případech je opravdu vidět hezký rozdíl.
Některé části levelu byli ze hry úplně vynechány, každopádně my si je můžeme připomenout. Některé věci jsou prostě nenahraditelné.
A vzpomínáte na bublající podlahu? Nevím jak jinak bych to nazvala - ta podlaha se vždycky začala třepat, když jsme na ni vstoupili :)
Samotný závěr levelu je více méně stejný, až na vylepšení mechanismů. Nestačí jen zmáčknout páku, aby se Vám brána otevřela. Musíte ji nejprve pěkně odemčít a v určitém časovém limitu bránu pomocí plošině v zemi otevřít.
Namísto klasického přeskoku, nám tvůrci připravili elegantní akrobatické překonání prázdného prostoru pod námi.
A samozřejmě nesmí chybět i naše skóre za ukončeným kolem.
Nesmím samozřejmě opomenout i hudbu, kterou Vám prostřednictvím screenů nepředám. Hudba je samozřejmě vylepšená, ale co se týče objeveného tajemství tvůrci zůstali věrní originálu.
Komentáře
Okomentovat