Dev Blog: Přivedení Lary k životu pomocí Blendshapes,PBDS a spline-based vlasům

Obličejové animace v Rise of the Tomb Raider využívají některé z nejnovějších technologií blendshape ( dalo by se to přeložit jako jemné tvary) ve videohrách. S tímto systémem jsme schopni zachytit všechny rozdíly ve výkonu herce a převést díky tomu k životu naše postavy.

V minulosti byla obličejové animace závislá na systému kostí, který vedla síť. Čím složitější tvary obličeje, tím více kostí budete potřebovat proto, aby jste získali požadované výsledky. Celý skelet byl často velmi velký a těžkopádný.

S blendshapes jsme eliminovali potřebu kostí. Místo toho je mimika Lary rozdělena do diskrétních tvarů, které mohou být animované v kombinacích a působí tím velmi živě. Lara sama používá více než sto různých tvarů definovaných jejími pohyby obličeje. Prostřednictvím tohoto systému, jsme schopni animovat i ty nejmenší podrobnosti o tvářích a čele. Dokonce i Lařiny víčka následují její pohled, když se dívá kolem sebe.
Na snímku níže jsou některé z Lařiných blendshapes.



Dalším způsobem, jak můžeme zlepšit reálnost blendshapes je pomocí wrinklemaps (může být přeloženo jako vráskové mapy). Jedná se o specifické mapy, které jsme se vztahují na určité oblasti obličeje, aby nabudili dojem povrchových změn v kůži. Vrásky mohou být vytvořené tím, že se objeví spolu se změnami v průtoku krve (zarudnutí).

Wrinklemap na Lařiném čele níže se používá pro zdůraznění detailů povrchu.


Pose-Based deformátory
Pose-Based Deformers (PBDS) (Pózově inspirovaná deformace), jsou korekční a používají se k dosažení konkrétní deformaci na těle, které samo o sobě kosterní zvýhodnění nemůže dosáhnout. Mohou být použity k upevnění jakéhokoliv nastavení, které nastane, když se projeví síť. Mohou být také použity pro zobrazení svalů v ohybu. Další použití je vytvoření širokého ohýbaní na oblečení, když charakter ohýbá spoj.

Na níže uvedených obrázkách je tvar ramene, který byl opraven za použití PBDS. Na levé straně je rameno zatížené. Na pravé straně je tvar opravený.



Tvar Lařiné paže byl upraven pomocí PBDS, jak je ukázáno níže.



Často se PBDS používají ve spojení s wrinklemap pro zobrazení podrobnějších povrchových změn. Wrinklemaps jsou buď získány ze skenů, nebo vysokého vyřezezávaného rozlišení.

Na snímku níže je Lařiné koleno s PBDS zapnutými (vlevo) a vypnutými (vpravo). Můžete vidět, jak se vzor vrásky změní, když je PBDS zapnuté.



Následuje poskytnutí barevného vrcholu aktivace na noze. Červená označuje, kde se zobrazí komprese mapy, zatímco zelená označuje expanzní mapu.



Spline Hair
Lařiny vlasy jsou ve videohrách velmi unikátní. Videoherní vlasy se obvykle skládají z polygonálních alfa karet, uspořádány takovým způsobem, který simuluje vlasům objem. Na druhou stanu, Lařiné vlasy jsou vytvořené z jednotlivých pramenů. Existuje více než 30.000 pramenů vlasů na hlavě Lary. Tato situace pak vede k řízení řady kmenových vláken. Je to pohyb kmenů, které řídí jednotlivé vlasy a díky tomu reagují přirozeně na fyzikální síly ve hře.

Lařiné vlasy budou reagovat odlišně v různých situacích vzhledem ke specifickým "profilům", které jsou zde napsané. Například se vlasy za mokra stávají tuhé a těžké. Stanou se také plovoucími, když je Lara ponořena pod vodou. Ohon poskakuje ze strany na stranu, když běží. Způsob, jakým vlasy reagují na pohyb je velmi blízko tomu, co byste viděli v reálném životě.

Níže je screenshot Lařiných vlasů, které jsou založené na spline.


Blendshapes, wrinklemaps, pose-based deformátory a spline-based vlasy, to vše dohromady zaručí, aby se Lara působila živější než kdy předtím.

Kam Yu
Lead Character Artist, Rise of the Tomb Raider

Převzato a přeloženo zde.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Shadow of the Tomb Raider - Čeština

Rise of the Tomb Raider - čeština download

Rise of the Tomb Raider - celý návod