Lara Croft, aneb kdo ji vlastně vymyslel?
Všichni ji známe...
Všichni o ní čteme...
A u některých je to nejoblíbenější hrdinka...
Avšak... Víme kdo ji Vymyslel???
Jméno Toby Gard Možná slyšíte poprvé, ale je jedou z legend herních vývojařů - stvořil totiž první skutečnou hvětdu počítačových her. Stvořil první postavu, která překročila hranice herní branže. po prvním dílu opustil Core Desing, aby udělal svou vlastní hru (Galleon vyšel pouze pro Xbox a nyní ho Eidos najal, aby se stal konzultantem Crystal Dynamics a podílel se na vývoji Tomb Raider Legend.
Core Desing si opustil po prvním dílu. Jaké byly tvé dojmy ze zbytku série?
Myslím, že Core u několika prvních dílů nechtěli podle hesla ,, neměň vítěznou sestavu" nic riskovat a chrlili v podstatě stejné díly. To ale nevydrželo věčně, a když pak Lara přestávala stačit s dechem rozhodli se pro radikální změnu v Angel of Darkness. Upřímně řečeno, myslím že tenhle plán nebyl vůbec špatný. Na papíře ty změny vypadaly dobře, bohužel výsledný produkt neodpovídal plánům. Něco tomu chybělo.
Myslím, že Core u několika prvních dílů nechtěli podle hesla ,, neměň vítěznou sestavu" nic riskovat a chrlili v podstatě stejné díly. To ale nevydrželo věčně, a když pak Lara přestávala stačit s dechem rozhodli se pro radikální změnu v Angel of Darkness. Upřímně řečeno, myslím že tenhle plán nebyl vůbec špatný. Na papíře ty změny vypadaly dobře, bohužel výsledný produkt neodpovídal plánům. Něco tomu chybělo.
Jaká byla tvoje reakce na to, že Eidos odňal sérii Core a předal ji Crystal Dynamics?
Byl jsem vždycky velký fanoušek Legacy of kain, který vyšel ve stejné době jako první Tomb Raider. Moc se mi ta hra líbila, a tak jsem si říkal, že by to mohli zvládnout. Já jsem z projektu odešel už dlouho předtím, ale když pak Crystal Dynamics plánovali svou radikální změnu, přišlo mi docela zajímavé se na tom znovu podílet. V Core nemohlo dojít už k žádné změně a v průběhu let se tam stala velká řada chyb, ale tohle mi připadalo jako šance udělat ze hry znovu měco velkého.
Byl jsem vždycky velký fanoušek Legacy of kain, který vyšel ve stejné době jako první Tomb Raider. Moc se mi ta hra líbila, a tak jsem si říkal, že by to mohli zvládnout. Já jsem z projektu odešel už dlouho předtím, ale když pak Crystal Dynamics plánovali svou radikální změnu, přišlo mi docela zajímavé se na tom znovu podílet. V Core nemohlo dojít už k žádné změně a v průběhu let se tam stala velká řada chyb, ale tohle mi připadalo jako šance udělat ze hry znovu měco velkého.
Na čem ses tedy konkrétně podílel?
Prvotní plán byl skvělý. V průběhu vývoje ale přicházejí nové nápady, projekt se mění z prototypu do funkční hry a pak přichází na řadu kreativita. Hra se od mého příchodu hodně změnila, ale byl jsem součástí celého procesu, nebylo by fér říkat, co konkrétně jsem ovlivnil. Moje role se ale hodně měnila, začal jsem jako konzultant a měl jsem se zabývat hlavně vzhledem Lary. Později jsem se ale podílel i na příběhu, a snažil jsem se spolu s autorem příběhu vymyslet konzistentní svět, ve kterém se Lara může vyvíjet. A protože jsem u Galleonu pracoval na animacích, podílel jsem se na nich i tady. Bylo toho vlastně docela hodně.
Prvotní plán byl skvělý. V průběhu vývoje ale přicházejí nové nápady, projekt se mění z prototypu do funkční hry a pak přichází na řadu kreativita. Hra se od mého příchodu hodně změnila, ale byl jsem součástí celého procesu, nebylo by fér říkat, co konkrétně jsem ovlivnil. Moje role se ale hodně měnila, začal jsem jako konzultant a měl jsem se zabývat hlavně vzhledem Lary. Později jsem se ale podílel i na příběhu, a snažil jsem se spolu s autorem příběhu vymyslet konzistentní svět, ve kterém se Lara může vyvíjet. A protože jsem u Galleonu pracoval na animacích, podílel jsem se na nich i tady. Bylo toho vlastně docela hodně.
Z her, které žánru akčních adventur vyšly po Tomb Raiderovi - můžeš říct, že by tě některá zaujala, nebo tě při hraní napadlo, že by nějaký konkrétní prvek slušel Laře Croft?
Ano, myslím, že v tomto žánru vyšla řada skvělých her. Ale nehraju hry tak, že bych si říkal: ,,Tohle si musím zapamatovat, jednou to použiju v Tomb Raiderovi." Tímhle způsobem ke hrám nepřistupuji. ALe konkrétně mě hodně zaujala hra Ico ( vyšla jen na Plastatyon 2)´.
Když vidíš hry jako Ico nebo třeba Pronce of Persia, myslíš, že má značka Tomb Raider stále stejnou sílu jako dříve?
Pokud se na to díváte jako na jednolitý koncept, myslím, že je to stále dost zajímavé. Tomb Raider je totiž postaven na záhadě. Je o odhalování nových úžasných věcí a lidé tyhle věci zajímají. Navíc je Lara fascinující postava - hezká ženská s osobností a charizmatem, to ve hrách opravdu často nenajdeme. Ve srovnání s Pronce of Persia mě baví monohem více. Je totiž blíže skutečnému světu.
Pokud se na to díváte jako na jednolitý koncept, myslím, že je to stále dost zajímavé. Tomb Raider je totiž postaven na záhadě. Je o odhalování nových úžasných věcí a lidé tyhle věci zajímají. Navíc je Lara fascinující postava - hezká ženská s osobností a charizmatem, to ve hrách opravdu často nenajdeme. Ve srovnání s Pronce of Persia mě baví monohem více. Je totiž blíže skutečnému světu.
Komentáře
Okomentovat